Sunday, November 9, 2008

ILMU PANCING


Apa jua aktiviti yang kita lakukan tidak dapat lari daripada ilmu. Oleh itu, kepada yang baru berjinak-jinak dengan aktiviti memancing ......... anda dinasihatkan agar menimba ilmu sebanyak mungkin agar aktiviti ini benar-benar menjadi aktiviti yang menyeronokkan dan membuahkan hasil.


Kalau pulang dengan tangan berbimbit..............orang rumah pun suka. Tapi kalau setiap kali pulang dengan tangan kosong............ dah la rezeki tak ada, kena perli pulak. Hati mana yang tak sakit. Kita semua tentu pernah alami keadaan yang sedemikian. Inilah antara dugaan besar kepada kaki pancing. Itu belum dikira dengan kos alat pancing, makan minum dan minyak kereta atau motor lagi.

Ilmu pancing ini kita boleh timba dengan pelbagai cara antaranya termasuklah pengalaman, pertanyaan, tunjuk ajar, pemerhatian, berani mencuba dan melalui pembacaan.


Kepada yang ingin mencari ilmu pancing boleh klik pada lawan web di bawah ini untuk dikongsi bersama. Selamat mencuba.....................semoga berjaya dengan aktiviti yang kita ceburi.

http://joran.bharian.com.my/Current_News/Joran/News/PokMud/20080425165121/Article/index_html

No comments: